Follow

Keep Up to Date with the Most Important News

By pressing the Subscribe button, you confirm that you have read and are agreeing to our Privacy Policy and Terms of Use
Buy Now

Ten nowy hipersoniczny „samolot kosmiczny” zabierze Cię z Nowego Jorku do Londynu w godzinę

hipersoniczny samolot kosmiczny hipersoniczny samolot kosmiczny
Hipersoniczny „samolot kosmiczny”

Może szybować z prędkością 4000 mil na godzinę, czyli pięciokrotnie szybciej niż dźwięk.

Dla większości nowojorczyków dotarcie do Hamptons w mniej niż trzy godziny jest godnym pochwały wyczynem, ale co by było, gdybyś mógł dotrzeć do Londynu w zaledwie jedną trzecią czasu?

Brytyjska Agencja Kosmiczna niedawno ujawniła plany dotyczące zaawansowanego technologicznie „samolotu kosmicznego”, który jest w stanie przelecieć przez staw z prędkością błyskawicy – ​​i może być na niebie już w 2030 roku.

Dyrektor generalny Brytyjskiej Agencji Kosmicznej Graham Turnock ogłosił, że Wielka Brytania będzie ściślej współpracować z Australią w ramach „pierwszego na świecie mostu kosmicznego”, który będzie koncentrował się na dostarczeniu samolotu – lub tak naprawdę rakiety – pasażerom wahadłowca z kontynentu na kontynent w zaledwie cztery godziny. Podczas gdy loty z Londynu do Big Apple zajmą podobno ponad 60 minut.

Wszystko to dzięki uprzejmości nowego silnika naddźwiękowego SABRE, który obecnie opracowują naukowcy z Reaction Engines . Napędzany kombinacją wodoru i tlenu SABRE jest w stanie rozpędzić samolot do prędkości 5,4 macha (4000 mil na godzinę) podczas szybkiej podróży komercyjnej — czyli około pięć razy szybciej niż prędkość dźwięku — lub 25 machów (19 000 mil na godzinę) podczas szybowania w kosmosie. Podobno jest też bardziej ekologiczny i tańszy niż obecne podróże lotnicze.

Jednym z wyzwań lotu naddźwiękowego jest upewnienie się, że silnik może wytrzymać ciepło — podróżowanie, które szybko może spowodować stopienie samego silnika — ale SABRE chłodzi napływające powietrze za pomocą maleńkich rurek przechłodzonego helu.

„Nasza chłodnica wstępna pobiera powietrze o temperaturze 1000 stopni Celsjusza i schładza je do zera w jednej dwudziestej sekundy” – powiedział Shaun Driscoll z Reaction Engines.

To nie tylko rozmowa. W kwietniu firma z Oxfordshire ogłosiła udane testy chłodnicy wstępnej, symulującej warunki na poziomie 3,3 macha — czyli o 50 procent szybciej niż naddźwiękowy turboodrzutowiec Concorde, który wędrował między Nowym Jorkiem a Paryżem w 3,5 godziny, ale został przerwany w 2003 r. po katastrofie, w której zginęło 109 osób. Jest również na równi z Lockheed SR-71 Blackbird, najszybszym samolotem odrzutowym, jaki kiedykolwiek wyprodukowano.

Reaction Engines będzie kontynuować testy części, przy czym loty testowe zaplanowano na połowę 2020 roku, a loty komercyjne zaplanowano na lata 30. XX wieku. Rząd zainwestował już 60 milionów funtów (około 74 miliony dolarów przy bieżącej wymianie) w SABRE, któremu dorównali Rolls Royce, BAE Systems i Boeing.

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Keep Up to Date with the Most Important News

By pressing the Subscribe button, you confirm that you have read and are agreeing to our Privacy Policy and Terms of Use
Advertisement