Follow

Keep Up to Date with the Most Important News

By pressing the Subscribe button, you confirm that you have read and are agreeing to our Privacy Policy and Terms of Use

Platformy Meta to wylęgarnie oszustw

Revolut wzywa firmę Meta do udziału w finansowym wsparciu ofiar oszustw.

Fintech po raz kolejny zwraca uwagę, że to media społecznościowe, a zwłaszcza Facebook i WhatsApp, są wylęgarnią przekrętów.

Revolut wzywa firmę Meta do udziału w finansowym wsparciu ofiar oszustw w social mediach. Zdaniem fintechu, propozycja Meta dotycząca wymiany danych z bankami, to za mało by zatrzymać globalną plagę oszustw w serwisach społecznościowych.

Platformy Meta to wylęgarnia 62% oszustw

Raport Revolut na temat oszustw pokazuje, że na platformach Meta inicjowanych było 62% wszystkich ataków zgłaszanych przez klientów Revolut w pierwszym półroczu 2024.

Platformą społecznościową, na której oszustwa były inicjowane najczęściej, był w skali globalnej Facebook (39%), drugi to WhatsApp (18%), a trzeci Telegram (12%).

W Polsce proporcje są nieco inne – oszustwa najczęściej były inicjowane na Facebooku (38%), drugą z kolei platformą jest Telegram (25%), a trzecią WhatsApp (15%).

Zdaniem Revolut, Meta powinna przeznaczyć większe środki na monitorowanie własnych platform. Fintech zwraca jednocześnie uwagę, że Meta osiąga zyski z reklam, które w dużej części służą oszustom do promowania scamów.

Revolut przekonuje, że propozycja Meta, dotycząca wymiany danych z brytyjskimi bankami, jest narzędziem niewystarczającym, by położyć tamę globalnej pladze oszustw w social mediach.

Propozycja firmy Meta dotyczy jedynie Wielkiej Brytanii, tymczasem plaga oszustw w mediach społecznościowych obejmuje cały świat.

To drobne gesty, podczas gdy branża oczekuje zdecydowanych i niezwłocznych działań. Nasz najnowszy raport na temat przestępczości finansowej potwierdza, że platformy social mediów trwają w rozprzestrzenianiu oszustw na bezprecedensową skalę. Co więcej, nie widać istotnej poprawy względem danych za rok ubiegły. Platformy nie biorą odpowiedzialności za ofiary oszustw i nie partycypują w pokrywaniu strat finansowych. Można, odnieść wrażenie, że nie mają motywacji do działania. Ciężar likwidacji szkód spada na konsumentów i banki. Propozycja wymiany danych, choć może się przydać, to za mało

– powiedział Woody Malouf, Head of Financial Crime w Revolut

Woody Malouf uważa, że milczenie platform społecznościowych w sprawie ofiar jest niepokojące i wymowne. Przekonuje, że social media powinny zapewnić klientom bezpieczeństwo, tak jak robi to Revolut. Banki powinny być ostatnią linią obrony przed oszustwami, a nie jedyną.

Revolut bardzo poważnie podchodzi do kwestii oszustw i ryzyka tego, że klienci zetkną się z próbami różnego typu scamów i wyłudzeń.

Ponad 1/3 spośród ponad 10 tysięcy pracowników Revolut pracuje w obszarze FinCrime. Revolut stale doskonali swoje funkcje bezpieczeństwa, wdraża systemy wykrywania oszustw w czasie rzeczywistym i zapewnia zasoby edukacyjne. W 2023 r. Revolut zapobiegł potencjalnym oszustwom na kwotę ponad 475 mln GBP.

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Keep Up to Date with the Most Important News

By pressing the Subscribe button, you confirm that you have read and are agreeing to our Privacy Policy and Terms of Use
Advertisement